Sunday 28 August 2011

Alhamdulillah...berbaloi-baloi....

Assalamualaikum...

Lame tk uptade...sibuk buat kue raya kot...hehe..
sekejap je rasenye ramadhan dh tinggal lagi 2 hari je...
InsyaAllah dapat puase penuh ramadhan kali ni...
sedih pulak nak tinggalkan ramadhan..eh salah kot, ramadhan yang tinggalkan kite...
ramadhan 1432H ni aku rase cam lain sikit...

Alhamdulillah...ramadhan kali ni aku rase lebih baik dari ramadhan sebelum ni...
dapat menambahkan amalan, selain berpuase...
salah satu nye memang aku teringin sangat dari zaman sekolah dulu lagi...
tak sangka bile dah kawin ni baru dapat rase menyempurnakan amalan tu sepanjang ramadhan ni...
memang bersyukur sangat...memang ade hikmah disebalik ape yang Allah beri pada kite...
first aku kawin, pastu tengah pregnant, tk bekerja, so banyak la mase tuk menambahkan amal ibadah...
kalau sebelum2 ni mase study dulu macam2 halangan, mase kerja dulu pun lagi la tk banyak mase sangat...
so..walaupun kadang2 aku sedih sangat bile tengok orang lain semua bekerja, aku lak tk kerja...
tapi bile pikir lak disebaliknye, inilah hikmahnye...




Allah memang sayangkan aku...
Dia nak aku rase ape yang aku teringin sangat dari dulu...
ramadhan akan datang tak tau lagi dapat rase cam ni lagi tak...
sebab ramadhan akan datang mesti aku dah ade anak...kecik lagi...
tapi walau ape pun yang kite buat semua ade pahala kalau benda tu baik, dan niat kerana Allah...
bekerja mencari rezeki pun dapat pahala...lagi2 bulan ramadhan ni, berganda2 pahalanye...
jaga anak, masak tuk suami, kemas rumah...semua tak kan sia2 kalau kite buat kerana Allah...

Semoga dapat bertemu lagi ramadhan akan datang...
Semoga amalan2 kite sepanjang ramadhan ini diterima Allah...amin...

No comments: