Friday 19 August 2011

Cinta aku,kamu dan Dia.....

Assalamualaikum....
Kisah aku ni biase je...same je ngn org lain kot yg brcinta time study kat u...biase la kt u kn tengok org couple2...mule2 tu menyampah je...tapi last2 aku sendiri lak yg couple kt u tu...yela mase sekolah tk de lak nk main couple2 ni...namenye sekolah agama kn...tk de la budaya couple2 ni....dh masuk u tu macam2 la yg jadi....

ni semua pasal sorang budak laki ni la...sekelas je ngn aku...tp aku ni bkn setakat tk peramah pn...mmg pendiam dan pemalu la mase tu...lagi2 ngn budak laki...memang tk biase bergaul ngn laki kn mase sekolah...so aku ni ade la kawan ngn sorg budak pempuan ni....yg budak laki ni mse tu sebuk sangat nk mengorat budak pempuan kawan aku ni...macam2 la dia buat....sampai gunakn aku bile time dia tk dapat cari pempuan tu....tp kawan aku tu memang terus terang ngn budak laki tu dia dh ade pakwe dari mse sekolah lg....

so frust ar budak laki ni kn....last2 th camane la kitorg lak yg kwn...pastu lame2 dia pn ajak couple...mase tu aku pikir cam dosa je couple2 ni...yela bile couple kn mesti jumpe berdua-duaan, jalan pn nk pegang2 tangan la...tapi last2 aku pn terima je...declare couple la kononnye kn...tp sebelum tu aku cam rasa bersalah gak la...aku berdoa mase tu kalau aku nk couple ngn budak ni pn aku tk main2 la...biar sampai kawin la kononnye...tk de la cm ade org tu couple sampai dh berape ramai boyfriend last2 kawinnye ngn org lain...tapi mase tu ikutkan memang baru je belajar kt u tu...nk kawin tu memang lambat lg la...th macam mane aku leh pikir budak laki tu yg akan jadi suami aku nanti....haha...kelakar tol lah kn...walaupun pikir nk kawin ngn dia nanti tapi couple tu tetap gak membawa bermacam2 dosa kn....

So...sejak tu kitorg pn couple la dari 2nd sem diploma sampi la sambung degree same2, sampai la abis degree n konvo same2....lame tu dalam 5 tahun gak la...so sepanjang tu memang macam2 la kitorg buat same2 kn...aku pn ape2 hal semua ngn dia je...g makan ngn dia, study ngn dia, kuar beli barang2 ngn dia...g kelas same2...buat assignment same...semua la buat same2...biase la bile dh same2 tu...jalan je mesti la dia gatal je nk pegang2 tangan kn...tapi setiap kali dia nk pegang tangan aku tu mesti aku tarik balik la...geli je...bukan geli sebab kotor ke ape...tp berdosa sangat je rase...pastu dia pn mule la nk gaduh ngn aku...dia ckp kalau tk nk dosa tk yh la couple...kuar berdua tu kn dosa gak...yela memang la betul dia cakap tu...tapi aku nk gak couple lagi ngn dia...cume aku nk kuar ngn dia, nk jalan ngn dia, tapi tk nk pegang2 ni....yg lebih dari pegang2 tu lagi la tk nk...emmm....ni semua setan punye keja la ni....hehe..pandai je salahkan setan kan....tp dia ni memang degil tol...gatal je tangan tu...tapi memang aku tk bagi la tiap kali dia nk pegang tu...sampai gaduh2...kadang sampai nk putus je...tapi tk putus2 pn...

Lame2 dia penah cakap tengok orang couple pegang2 tangan, ade sampai beranak la...kalau aku ni tk kuat mesti kitorg pn dh jadi macam tu...heeee....mase tu memang mintak dijauhkan la....memang pikir umi ngn abah kt kampung la...camane la kalau diorg tau kn...mesti kecewa gila...tk nk la sampai jdi camtu....memang mase tu aku mintak sangat ngn Allah jangan la dia jadi cam laki2 yg gatal tu sampai nk buat lebih2 lak...aku yakin Allah masih sayangkan aku...sebab tu la kita sepatutnye lebihkan cinta pada Allah, cinta Allah lah yg kekal abadi...cinta manusia ni tk banyak pn sikit pn mesti ade terselit nafsu....

Sekarang ni kitorang dh kawin pn...lega la sangat mase saat2 akad nikah tu...dh lepas tu cm tk caye lak aku dh kawin...dan budak laki tu la yg jadi suami aku...huhu...bile pikir balik kisah mase bercinta dulu memang seronok, tapi bile dh kawin lagi seronok la...dulu setiap mase buat dosa je, sekarang dh tk dosa dh kn...akad nikah tu la yg menghalalkan hubungan lelaki dan perempuan...semoga Allah mengampunkan dosa2 kitorg sebelum ni...sepatutnye sebagai seorang islam kita tak terpedaya dengan pujukan syaitan...tu semua tipu daya untuk menyesatkan manusia...ermmm...mesti korg cakap boleh la aku ckp dh menyesal kn sebab dh kawin, mase tk kawin dulu nape tk sedar tk nk menyesal...terpulang la pade diri sendiri untuk menilai...tk kn nk dengki sebab aku dapat buat dosa korg tk dapat buat dosa kn....pada yg memang tk penah bercouple tu, bagus la kn...jodoh tu dh ditetapkan tuk kita...memang perlu dicari, tapi dengan cara yg betul mengikut syariaat islam.....wallahualam....


mase konvokesyen, family aku n family dia...


majlis akad nikah kitorang....



"Hai manusia, bertakwalah kepada Tuhanmu dan takutilah suatu hari yang (pada hari itu) seorang bapa tidak dapat menolong anaknya dan seorang anak tidak dapat (pula) menolong bapanya sedikitpun. Sesungguhnya janji Allah adalah benar, maka janganlah sekali-kali kehidupan dunia memperdayakan kamu, dan jangan (pula) penipu (syaitan) memperdayakan kamu dalam (mentaati) Allah."
(33, surah Luqman)

No comments: