Monday 22 August 2011

baju raya punye cerita...

Assalamualaikum...

disebabkan baju raya yang ditempah memang confirm tak leh pakai raya nanti coz perutku dah membesar (baby dah semakin membesar), so aku pun pegi la cari baju yang lebih sesuai untuk dipakai di hari raya nanti....haa...minggu lepas aku dh beli satu jubah, mase tu shoping kt kota tinggi, jubahnye colour hitam, ade sulam2 bunga kat depan n hujung lengan...

cam tak cukup je satu, aku pun pegi la shoping lagi semalam kat kluang lak...mule2 dah beli satu baju pregnant mum yang jenis labuh tu...pastu nak balik tu singgah lagi kat satu kedai tu, adik ipar aku ade beli jubah kat kedai tu mase awal ramadhan aritu...jubah dia beli tu cam lain sikit dari yang lain, made from indonesia, murah dari jubah malaysia, kain cotton lak tu, memang sejuk kalau pakai, design pun simple but cantik sangat...

so aku konon2 nak tengok2 je, sebab duit pun dah kekurangan kan...tapi bile dah tengok tu ditambah lagi dengan promosi beli dua helai rm100, (harga sehelai rm69), aku pun terpengaruh la...cantik tu, satu tu colour memang matching ngan baju melayu encik abangku, biase la lelaki, dia cakap tak yah beli la baju raya dia sebab dah ade baju melayu mase nikah kitorang dulu ngan baju melayu mase sanding tuk majlis sambut menantu...

so aku pun terus jadi je nak beli jubah yang colour biru matching ngan baju melayu dia tu, (baju melayu mase majlis sambut menantu), bile dah nak amek satu tu cam rugi lak kan tak amek 2, sebab beli 2 helai rm100, beli satu rm69, akak tokey kedai tu pulak duk promote2, encik abang pulak dah cakap amek je la 2, aku pun amek je la lagi satu...hehe...

so sekarang kan dah jadi 4 helai baju jubah aku untuk raya nanti...ala sebenarnye tak de la tuk raya je, kalau tak raya pun memang kena beli gak baju pregnant mum kan...ni pun first time la aku bakal menjadi seorang ibu, insyaAllah..., puase tahun ni pun insyaAllah dapat puase penuh, setakat ni memang tak de tinggal la, best jugak dapat merasa ramadhan time pregnant ni....hehe...>_<

cantik kan jubah ni matching lagi ngan baju melayu tu..
jubah lagi satu colour meroon, tali kat lengan tu boleh tarik
jadikan lengan dia berkedut-kedut..
 ermm...memang puas ati sangat ngan jubah ni sebab memang cantik, selesa je pakai sebab kain cotton, dan murah la dari jubah2 lain kat pasaran tu...

kata2 dari akak tokey kedai baju tu, "sunat pakai baju cantik2 dipagi raya...dapat pahala..." hehe..yela tu kak...

No comments: