Friday 2 March 2012

takjubnya..kuasa Allah s.w.t

Assalamualaikum...

'takjubnya..', camtu la comment seorang kawan aku bile tengok gambar kat bawah ni, yang aku upload dalam album akaun facebook aku. Ada seorang lagi kawan comment 'boleh ke scan nampak camni?'. Teknologi sekarang ni macam-macam, ada 3D la, 4D la. Aku pun kebetulan kot dapat scan 4D ni, sebab kat kerajaan tak de, kat swasta je ada. Sebenarnya aku nak bersalin kat hospital kerajaan je, yela mane la mampu nak bersalin hospital swasta, kan mahal. Tapi abah mertua aku beria-ria suruh bersalin kat hospital swasta, dia nak sponsor, hrmm..rezeki la kan dapat bersalin kat hospital pakar swasta. Dapat la scan 4D ni..


Lepas dah selamat bersalin baru aku upload gambar ni, yela kita tak tau ape yang mungkin terjadi. Hanya Allah yang mengetahui dan menentukan segalanya. Hrmm..nak cerita pasal gambar Hakim masa dalam perut ni, masa doktor nak scan, dia tutup muka dia dengan tangan, doktor cakap 'sayang, tepi sikit tangan tu', dia pun alih sikit tangan, pastu doktor cakap 'pandai..', dia senyum. Memang dapat tengok betul-betul la masa tu, aku dan encik apis, seronok sangat.

Tu la kuasa Allah s.w.t yang Maha Pencipta. Lahirnya setiap manusia itu dari rahim seorang ibu. Tiada kuasa yang setanding kuasa Allah s.w.t. Tiada penciptaan yang lebih indah dan sempurna melainkan penciptaan dari Allah s.w.t. Secanggih mane pun teknologi sekarang tidak akan dapat menandingi kuasa Allah s.w.t. Dapat tengok gambar dia sihat, sempurna camni pun belum tentu lagi dia lahir nanti camane keadaannye, selamat ke tidak. Allah yang menentukan. Kalau Allah nak menguji kita dengan sesuatu yang tak elok, mungkin ada hikmah disebaliknya. Bersyukurlah dengan apa yang kita ada, semuanya dari Allah s.w.t.

Renungan dan muhasabah di hari Jumaat...>__<

~wassalam~

5 comments:

Munn Jaafar said...

eh yeke? maknanya baby kat dalam dpt dgr org lain bcakap eh? ingatkan ibunya je..

teruja betul.. =)

IntaNBerliaN said...

mmg kn.. teruja sgt kan.. tp sy dulu scan biasa je.. klinik gomen..hihii

Eera Shera said...

oh baru tau..baby tu bleh dgr dan phm ek..subhanallah..eksaitednye tgk huhu..besnye ade anak sndiri ^^

fieda said...

subhanallah....sbb tu ibu kena selalu sebut dan bercakap yg elok2 jer..

alinalan said...

subhanallah... takjub juga