Thursday 19 April 2012

Dah sihat dari batuk yang teruk

Assalamualaikum…

Alhamdulillah..semakin sihat..dah tak batuk lagi dah, cuma kadang-kadang ada jugak batuk sikit-sikit, tapi sangat jarang dah sekarang, sebelum ni memang sangat teruk. Kalau yang baca entry ni tau la kan. Sebelum ni dah tiga kali pergi ke klinik yang sama dan tiga jenis ubat dah doktor tu bagi. Tetap tak baik jugak.

Jadi hari selasa minggu lepas aku pergi klinik lain, Poliklinik Norhayati.  Doktor tu terkejut la bila aku cakap dah batuk sejak awal bulan februari. Dia bagi 3 jenis ubat, ubat batuk biji, ubat tekak merah, dan antibiotik. Dan doktor tu buat surat suruh aku pergi klinik kesihatan kerajaan untuk buat test kahak dan darah. Suspek tibi??takut je dengar.

So hari rabu cuti kan, hari khamis kebetulan check up Hakim 4 bulan, aku pun check la sekali, bagi surat tu. Encik MA (medical assistant) tu pun terkejut sebab dah 2 bulan lebih batuk baru nak datang KK. Dia suruh aku g makmal untuk buat test kahak. Pergi makmal, akak tu cakap kena bagi sampel kahak time tu jugak, untuk sampel pertama, esoknya kena datang lagi untuk sampel kedua dan ketiga.

Aku pun g toilet, tapi memang tak boleh nak keluar kahak sebab batuk aku memang ada kahak tapi sikit je dan kadang-kadang je kahaknya ada. Eee…geli pulak korang baca pasal kahak-kahak ni kan. Jadi akak tu cakap start jumaat je sample pertama, isnin dan selasa sample kedua dan ketiga.

Tapi sampai hari ni aku belum hantar sample pertama pun lagi. Sebab tak de. Sejak makan ubat dari Poliklinik Norhayati tu memang ada perubahan. Baru makan sehari dah kurang batuknya. Dah sekarang tak tau nak cakap apa kat KK tu, sampai hari ni belum pergi KK tu lagi.

Harap-harap kali ni memang betul-betul baik dari batuk tu. Jangan la datang lagi wahai batuk yang teruk…hehe..^^


tengah tidur pun nak golek lagi dan masih tidur dalam keadaan meniarap ni..^^

~wassalam~

3 comments:

IntaNBerliaN said...

Alhamdulillah... mg betoi2 sembuh sprti asal...

Anonymous said...

klinik tu d mana? ayah saya batuk berterusan , takut pulak tak baik2..tolong reply cepat ye thanks

Salina Mat Isa said...

Poliklinik norhayati di bandar tenggara, johor