Tuesday, 10 April 2012

golek-golek sampai tergolek

Assalamualaikum...

Hakim cukup 4 bulan esok. Sejak akhir-akhir ni dia dah pandai dan selalu nak meniarap. Pantang dibaringkan atas tilam, mesti dia nak pusingkan badan dia ke kiri atau ke kanan. Tapi dia belum betul-betul dapat meniarap lagi.


Tengok la tangan kiri dia tu tersepit bawah badan dia, tangan kanan ok je. Jadi dia memang perlukan pertolongan untuk mengeluarkan tangan dia tu. Masa ni aku tengokkan je dia buat sendiri. Lama jugak dia meniarap dengan tangan tersepit tu.


Last-last dia tergolek kebelakang balik..hehe..kesian Hakim, belum berjaya. Tak pe usaha tangga kejayaan ye Hakim...^^

Biasanya orang lain akan tolong keluarkan tangan dia. Bila dah meniarap betul-betul, sengih-sengih la dia. Bila kita angkat dan baringkan dia mula nak nangis pulak. Seronok sangat agaknya dapat duk meniarap tu.

Kadang-kadang dia akan tergolek kebelakang, maksudnya ke kedudukan asal dia. Tapi kadang-kadang dia bolek tergolek ke sebelah sana, maksudnya cuba korang tengok gambar pertama tu, dia pernah tergolek ke sebelah kanan tu, maknanya jatuh dari tilam la kan. Masa tu dia nangis sebab kepala cam terhantuk sikit atas lantai mozek.

Jadinya sabagai langkah keselamatan, aku dan encik apis telah bergotong-royong pada Ahad lepas untuk mengemas bilik. Lagipun aku kan batuk, jadi nak bersihkan habuk-habuk dalam bilik ni yang mungkin menjadi penyebab batuk ni.

Encik apis dah bukak katil kat bilik tu, tilamnya dah letak atas lantai. Disebabkan bawah katil banyak barang, iaitu hadiah perkahwinan kitorang dulu, jadi banyak la kerja yang perlu dibuat. Alihkan dulu barang-barang tu, susun tempat lain. Banyak betul habuk bawah katil tu. Habuk kat kipas siling pun dibersihkan. Baru rasa bersih dan segar bilik tu. Tapi sampai hari ni batuk aku belum menunjukkan tanda-tanda nak baik -.- sedihnya..

wassalam^^

7 comments:

Cik Yatt said...

sme umo ngan ank buah cik yatt

IntaNBerliaN said...

usaha dgn lbh kuat lg yer hakim.. :-) usaha tangga kejayaan...hihii

wan nurul hezrina said...

nampak sunguh2 dia usaha.takper tak lamadah lagituh

saffiya_aleesya @ echa said...

dah pandai golek2 yer si kecik ni ;-)

msredcheesecake said...

Suka yea hakim kalau dpt meniarap.... Kena gigih usahal lagi....

fieda said...

go hakim go....seronok tgh baby tgh nak belajar meniarap...

Eera Shera said...

bdk kecik blaja meniarap sgt comel. nnt bila dah nk mula angkat lutut lg comel haha