Saturday, 26 May 2012

First time Hakim jatuh katil

Assalamualaikum...

26 Mei 2012, Sabtu, antara jam 1.15-1.30 pagi, Hakim pertama kali jatuh dari katil. Bukan katil pun. Katilnya dah diturunkan, kira tidur atas tilam la. Tapi tilamnya tinggi la jugak. Bayangkan Hakim jatuh dari tilam dengan ketinggian camtu.


Macam biasa nak tidurkan Hakim malam, susukan dia secara baring. Biasa dia akan senang tertidur. Tapi kadang-kadang ada masa dia susah nak tidur. Malam tadi pulak pergi Kluang nak cari walker untuk Hakim. Tapi tak jumpe yang berkenan, sebab harga semua mahal-mahal, RM 200 lebih semua. Balik sampai rumah dah pukul 12 lebih. Hakim dah tidur dalam kereta sepanjang perjalanan. Sampai rumah je, atuk-atuk dia main-main ngan dia. Bukak mainan baru dia. Jadi mood nak tidur dia lambat sikit la.

Aku menyusukan dia dekat pukul 1 pagi. Tak lama dia berhenti menyusu dan pusing kiri-kanan sebab tak boleh tidur. Masa tu dia menyusu belah kanan, jadi dia baring tengah-tengah antara aku dan encik apis. Dah tak boleh tidur dia pun golek-golek ke arah abah dia. Aku dan encik apis memang dah mengantuk sangat. Last aku sedar aku tengok abah Hakim dah tak de, dah turun tidur bawah atas lantai tu. Hakimnya bercakap sorang-sorang sambil pusing kiri-kanan.

Aku terus tertidur. Tiba-tiba macam dengar bunyi benda jatuh, beserta tangisan Hakim yang sangat kuat. Satu rumah terkejut, semua datang bilik aku. Pujuk-pujuk Hakim, lama jugak baru dia ok. Tak tau dia jatuh camane, belah mane yang terantuk. Abah dia pun tak sedar. Sedar-sedar Hakim dah kat bawah dan menangis.


wassalam^^

5 comments:

mamavogue said...

Ala shian nyer hero sorg nih..
Abg Hakim penah gak jatuh agak tinggi dr dlm gamba tapi Alhamdulillah dia x nanges, mama nyer je yg kelam kabut cari. rupe nyer dah duk bwh katil..huhu

mamavogue said...
This comment has been removed by the author.
YaYaNsMuM a.k.a YM said...

Alahai...ciannye dier...My son Yayan penah gak terjatuh.Meraung kejap je, pastu maen balik..haihhh...hero la katakan....sbr jelah...huhu

nik rosmawati said...

ala..siannya dia.mesti sakit tu sebab tukuat jea nangis kan

IntaNBerliaN said...

siannya... tingat alisha... ms dia kecik2 dulu.. lbh kurg hakim ni gak.. pnh jatuh katil 2x kali... Ya Allah.. ms tu, Tuhan je tau perasaan saya.. jntung berdegup jgn ckplah... dh la alisha menangis kuat.. lg buat sy risau...