Tuesday, 31 July 2012

Tak puas berpuasa di kampung!!

Assalamualaikum...

Lamanya tak update. Balik kampung 3 hari je. Kepenatan sangat, sampai Hakim pun serba tak kena sejak dah balik sini. Penat sangat la tu berjalan jauh. Balik kampung di kuala lipis, hari selasa, balik semula ke johor hari jumaat pagi. Penat sangat rasanya balik kampung kali ni. Mungkin sebab puasa, dan Hakim pulak dah besar sikit, dah tak tidur sangat, nak bermain je, boleh golek-golek pulak dalam kereta.

Memang tak puas la berpuasa di kampung. Dapat berbuka 3 hari, dan bersahur juga tiga kali di Lipis. Masakan umi ku memang yang terbaik!! hehe..jom layan menu berbuka dan sahur kami..^^

Ayam percik from my Umi, memang special!!
Siput sedut masak lemak, juga masakan umi ku.. 
Rendang daging Kuala Lipis - wajib beli di bazar ramadhan kuala lipis!!
Rendang ni tak macam rendang daging biasa tau, tak tau nak cakap camane, tapi memang sedap!!

Siakap 3 rasa, yang ni aku masak^^

Ikan keli bakar, from bazar ramadhan kuala lipis, sangat mahal ok, seekor RM4!!

Murtabak, dibeli oleh abang ngah ku..

Sardin, simple tapi membuka selera!!

Banyak sebenarnya nak cerita pasal puasa ni, tapi tak de kesempatan la. Macam makin sibuk pulak dengan urusan-urusan lain. GA pun tak terurus dah. Nak update pasal senarai yang join GA dan hadiah, tapi belum sempat..haha..tu lah rajin sangat nak buat GA, tak sedar diri tu banyak kerja lain lagi.




Jom join my first GA!!
[klik banner]




wassalam^^

22 comments:

Nadia Elena said...

huiyooo..semuanya nampak sedap!!! =D

Eera Shera said...

slmt berpuasa kak..seleranye tgk makanan tu..oh akak ada buat GA eh

maszull said...

assalamualaikum salina....wah semuanya sedap2 belaka...:)

Wanieys said...

akak blk kg yer ptt lama xnampak hihi...sedap la wani tgk ayam percik tu hihi

BERT said...

meriahnya makanan!! huhu.. mmg tak puas kan.. sy pon baru je balik kg tak puas jugak

izz iizza said...

wahh best-best menunya..dapat lak makan ramai-ramai kan..memang bertambah best..:)

memang x cukup la 3 hari tu..:)

ieda said...

memang pun dikkk
balik kg kalau ikutkan nak sebulan kan
sib baikk akk duk ngan ummi ekeke
hurmmm semua sedap2 .. air tangan mak memang mantops !

Hanis MY said...

mmg best berbuka ramai2 menu best2 semenya yumm!

Masz Sidek said...

huhuhu... semuanya nampak menyelerakan....

mesti seronok sbbb dpt berkumpul ramai2... :)

Kancil 8349 said...

bikin lapar tengok gambar2 dalam entri nie..hehehe

nuyui a.k.a miss YUI said...

smpai skg yui gagal nak sedut siput itu dgn cara yg baik..huhu.

izan mama mia said...

tak sanggup nak tengok gambar tu lama2..mau meleleh air liur..huhhhuhu

MAY said...

banyaknye menu..terliuq..hehe..last week buka pose di umh mertua die masak sup tulang gear box..tp sygnye tak dpt nk mkn byk..;(

sue zainun said...

mmm sedap..siput sedut masak lemak tu kegemaran suami saya tuh..ssh la nak dpt

Mishter Izwän said...

marveles nye lauk pauk tuh . arhhh. tak sbr nk berbuka puasa ni . :P

Kancil 8349 said...

salam jumaat

eita said...

Menu memang membunuh tu...
Hehehe....

QA's ~ mamapapa said...

kampung kt Lipis ke?samala kita,my parents pn stay kt kuala lipis..jmput follow kmbali ye :))

fieda said...

fuhh..semua best..

IntaNBerliaN said...

kalau blk kg mmg xpuas kn... lbh2 lg asyik mkn yg mak msk :-)

IntaNBerliaN said...

kalau blk kg mmg xpuas kn... lbh2 lg asyik mkn yg mak msk :-)

emma said...

Rendang lipis mmg lain dr yg lain kn? Tak sabar nk balik lipis minggu depan :)